Περιεχόμενα εξεταστικής ύλης
Η παρούσα ενότητα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξετάσει τις βασικές γνώσεις του υποψηφίου αναφορικά με την ανάπτυξη μίας απεικόνισης από 3D σχέδιο είτε από φωτογραφία ή από καρέ video, σε τρισδιάστατη επιφάνεια του αντικειμένου μέσω εξειδικευμένης γνώσης που σας διδάσκετε.
Αντικείμενα Αξιολόγησης
Κριτήρια απόδοσης
Δεξιότητες που θα εξεταστούν
Βασικές αρχές σχεδίασης στο χώρο
3Δ Σχεδίαση και απεικόνιση
Εκκίνηση του προγράμματος με το πρότυπο acad3D.dwt
Συντεταγμένες σηµείων στο χώρο Χ,Υ,Ζ – η έννοια της 3Δ σχεδίασης
Προκαθορισμένες θέσεις αξονομετρικής θέασης
Αξονομετρική θέαση με επιλογή οριζόντιας και κατακόρυφης γωνιάς θέασης – Η εντολή ddvpoint
Κύβος ελέγχου 3Δ απόψεων του σχεδίου – Η εντολή Navvcube
Το εικονιδιο Full Navigation Wheel
Σχεδίαση αντικειµένων µε ύψος κατά τον άξονα Ζ και σε διάφορα ύψη Ζ –Οι µεταβλητές Thickness και Elevation
Απόκρυψη αοράτων γραµµών – Η εντολή Hide και οι μεταβλητές Hidetext,Facetres και Dispsilh
Χειρισµός 3Δ αξονομετρικών και προοπτικών απόψεων – Η εντολή 3dorbit
Επώνυµες απόψεις – Η εντολή view
Συστήµατα Συντεταγμένων Χρήστη
Δημιουργία, χρήση, εναλλαγή, σώσιμο και ανάκληση επώνυμου συστήματος συντεταγμένων χρηστή - Η εντολή UCS
Εμφάνιση εικονιδίου συστήματος συντεταγμένων: Η εντολή Ucsicon
Η εντολή Ucsman
Η μεταβλητή UCSfollow
Δυναµικά Συστήµατα Συντεταγμένων Χρήστη (DUCS) ενεργοποίηση [F6], χρήση.
. Γραµµές και Απλές επιφάνειες στο χώρο
Σχεδίαση επιφανειών στο χώρο: Η εντολή 3dface
3Δ πολύγραµµα στο χώρο (3DPolylines): H εντολή 3Dpoly
Ελικοειδής γραµµή στο χώρο: H εντολή Helix
Μη γραµµικές επιφάνειες – Οι εντολές region, boundary, planesurf
Δημιουργία 3Δ σωµάτων
Επιφάνειες στερεών – Επιφανειακά µοντέλα στερεών (wireframes)
Επιφάνειες εκ περιστροφής – Η εντολή Revsurf και Οι µεταβλητές Surftab1και Surftab2
Ευθειoγενείς επιφάνειες µε οδηγούς – Η εντολή Rulesurf
Κυκλοτερείς ευθειoγενείς επιφάνειες – Η εντολή Tabsurf
Επιφάνειες ορισμένες από τις ακµές τους: Η εντολή Edgesurf
Βασικά σχήματα επιφανειών, mesh box,mesh cone mesh cylinder, mesh pyramid, mesh sphere, mesh wedge, mesh torus
Βασικά στερεά σώµατα (Solids)
Ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο: Η εντολή Box
Σφαίρα: Η εντολή Sphere
Κύλινδρος: Η εντολή Cylinder
Κώνος: Η εντολή Cone
Πυραµίδα: Η εντολή Pyramid
Κυλινδρικός δακτύλιος: Η εντολή Torus
Ορθογώνια σφήνα: Η εντολή Wedge
Σχεδίαση πολυστερεού: Η εντολή Polysolid Syllabus Έκδοση 1.0 – Πιστοποιητικό CAD Τρισδιάστατη σχεδίαση (3D) Certificate in Computer Aided Design (CAD 3D) Vellum Global Educational Services A.E. Σελίδα 9 από 10
Στερεά σώµατα από διατοµές (profiles)
Στερεά από περιστροφή - Η εντολή Revolve
Στερεά από εξώθηση – εξέλαση – Η εντολή Extrude
Η εντολή Presspull
Η εντολή Sweep
Η εντολή Loft
Η µεταβλητή συστήματος Delobj
Στερεά σώµατα από πράξεις Boolean
Η εντολή Subtract
Η εντολή Union
Η εντολή Intersect
Η εντολή Interfere
Πληροφορίες για στερεά σονάτα
Η εντολή massprop, list - Κέντρο βάρους, ροπές αδρανείας, όγκος, µάζα
Επεξεργασία 3Δ σωµάτων
Εντολές μετακίνησης & επεξεργασίας στερεών στο χώρο
Στρογγύλεµα και πλαγιότµηση ακµών στερεού – Οι εντολές Fillet και Chamfer
Διμιουργία αντιγράφων 3Δ αντικειμένων στον χώρο διατεταγμένων ορθογωνικά η σφαιρικά – Η εντολή 3darray
Μετακίνηση στο χώρο: Η εντολή 3dmove – H χρήση του Gizmo
Διμιουργία συµµετρικών αντικειμένων ως προς επίπεδο - Η εντολή Mirror3d
Περιστροφή αντικειμένων στο χώρο – Οι εντολές Rotate3d και 3drotate
Ευθυγράµµιση αντικειμένων στο χώρο– Οι εντολές Align και 3dalign
Επεξεργασία στερών σωµάτων
Απότµηση στερεών – Η εντολή Slice
Επεξεργασία στερεών: Η εντολή Solidedit
Διόρθωση ιδιοτήτων στερεών µε την εντολή Properties
Επεξεργασία στερεών µε την χρήση των λαβών – Grips
Μετατροπή 2D αντικειμένων σε επιφάνειες και στερεά – Οι εντολές Convtosurface και Convtosolid. Η Εντολή Thicken
Επεξεργασία στερεών - Η εντολή Shell
Παρουσιάσεις 3Δ κατασκευών
Απόψεις, τοµές 3Δ στερεών προς εκτύπωση
Δηµιουργία φύλλων εκτύπωσης – Layouts
Χώρος χαρτιού, χώρος µοντέλου – Οι εντολές Pspace και Mspace
Δημιουργία μεμονωμένων κινητών παραθύρων άποψης – Η εντολή Mview
Διμιουργία προκαθορισμένων παραθύρων άποψης – Η εντολή Vports – δημιουργία, επεξεργασία, μετακίνηση, έλεγχος κλίμακας, κλείδωμα.
Απόψεις και τοµές στερεών – Οι εντολές Solview και Soldraw
Διμιουργία 2Δ προφίλ στερεών σωµάτων – Η εντολή Solprof
Δημιουργία τοµών και όψεων απο στερεά – Οι εντολές SECTIONPLANE και FLATSHOT
Φωτορεαλιστική απόδοση
Καθορισµός και διαχείριση στυλ απεικόνισης: Η εντολή Visualstyles η χρήση του-VisualStyleManager
Φωτισμός αντικειμένων, Φωτεινές πηγές – Οι εντολές Light, Lightlist και Sunproperties
Χρήση υλικών – Η εντολή Material – Διμιουργία νεου υλικού με την χρήση αρχείου φωτογταφίας
Εκτέλεση φωτορεαλισµού – Η εντολή render – σώσιμο σε αρχειο.